LG F1495BD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F1495BD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Erik V 01-08-2019

nooit meer LG

Geschreven voor: LG F1495BD

Fijn zo'n stil apparaat, dachten we. Na iets meer dan een jaar maakte de machine bij wassen veel lawaai, terwijl LG claimde dat het een superstille machine was. Heb vele telefoongesprekken moeten voeren en filmpjes moeten uploaden om ze te overtuigen dat dit toch echt geen normaal geluid was. uiteindelijk bleken het de lagers te zijn, vreemd voor een gezin van 2 personen met redelijk kleine wasjes bij een machine met zoveel laadvermogen. Daarna continue problemen met centrifugeren, veel onbalans dus heel vaak herstarten van centrifuge cycle. LG vond dit acceptabel. Nu paar jaar verder lekkage in machine, kan niet zien waar vandaan, iig niet de overloop, deurrubber of de zeepbak, dus binnenin. En dat is helemaal vreemd, want dit is een apparaat met een soort aqua stop, dus waarom krijgen we geen foutmelding en stopt de machine niet? flinke plas water op de vloer. Ik ga dit niet eens laten repareren, snel weer een Duitse machine bestellen, dit is rommel.

Minpunten

• slechte kwaliteit en service
  • zeker geen stille machine
  • lagers
  • lekkage
  • niet stil

MB1983 29-01-2016

Nooit meer een LG!!
Deze machine nu 16 maanden in bezit en voor de derde (!!) keer kapot. Steeds hetzelfde probleem.
Bij 2x wassen in de week waarbij hij lang niet aan zijn maximum vulgewicht komt mag je verwachten dat zo'n apparaat waarmaakt wat LG zegt. Nou, vergeet het maar.
Daarnaast is de service van LG bij defecten ronduit belabberd.
Kortom, kwalitatief ronduit slechte machine en daar bovenop een klantenservice die de koude douche verdien. Mensen, niet kopen die rommel!

Holly67 21-09-2015
Geschreven voor: LG F1495BD

Ik heb deze machine een jaar, mijn advies: niet kopen!!
Al onze kleding stinkt naar vieze vaatdoeken, het is niet te harden en heel frustrerend. Kleding, beddengoed, handdoeken, alles stinkt. De machine lijkt zo zuinig met water dat hij niet genoeg water pakt. Ik heb alles al geprobeerd: intensieve programma's, dosering waspoeder, temperatuur, machine reinigen met speciaal product, helaas de was blijft stinken. Ik heb al veel machines gehad, het is geen onkunde van mijn kant. Zelfs mijn wasmachine in China (waar kraanwater lichtbruin was) waste veel schoner.

ruudBB 31-07-2015
Geschreven voor: LG F1495BD

mooie en goeie machine vooral de mogelijkheden die er zijn,12kilo trommel.
leuke bijkomstigheid is het deuntje aan het eind van het programma
best getest in 2014

Joensduifje 20-04-2015
Geschreven voor: LG F1495BD

Gekozen voor dit apparaat vanwege de laadcapaciteit van 12 kg en het energielabel A+++. Leuke bijkomstigheid was dat deze wasautomaat in 2014 door de consumentenbond is bestempeld tot beste koop.
Mijn vorige wasautomaat had een capaciteit van 6 kg en met twee kinderen waste ik me een ongeluk. Nu kan ik alles bij elkaar gooien en nog zit ie niet vol. Ik heb hem nu een paar dagen en kan niet anders dan zeggen dan dat ik heel blij ben! Ik heb de uitgestelde start nog niet uitgevogeld want hij ging wel gelijk de load size berekenen en het wasmiddel zat dus gelijk in de was. Daarom maar gekozen voor gelijk draaien. Gisteren de trommel helemaal volgestopt met handdoeken en de size load gaf nog steeds maar 3 streepjes aan.
Handig dat de automaat uitschakelt om energie te besparen. En ik vind het muziekje geweldig om aan te geven dat hij klaar is.

Maraschino 26-05-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Mooie Machine. Deze gekocht omdat mijn vorige machine, ook een LG, nu tien jaar oud was en de 30 jaar oude Miele van mijn ouder ging vervangen. Gekozen voor het motto 'groter is beter' vanwege de goede ervaringen met mijn vorige LG. Die was 7 kilo en toen al één van de eerste grotere machines. De hele familie komt nu z'n dekbedden wassen bij mij. De vorige LG heeft het zonder problemen 10 jaar gedaan, al hoefde ik met zo'n grote trommel niet zo vaak te wassen. Deze 12 kilo wasmachine is dik 20 kilo lichter, maar blijft toch redelijk op z'n plaats staan. Slechts een paar keer 'weg gewandeld'. Wat me een klein beetje teleurstelde was dat hij na een keer of 7 wassen geleidelijk aan steeds meer geluid begon te maken. Vooral met pompen van water. Er kwam een nare, scherpe brom uit die steeds harder werd. Uiteindelijk LG gebeld en die stuurden binnen 3 werkdagen een monteur. Deze heeft de spoel-pomp (zit rechtsonder achter het pluisfilter) vervangen. Daarna deed hij het weer zoals in het begin.
Verder vind ik deze iets minder praktisch in de bediening. De vorige LG had duidelijkere aanduidingen voor wat je wilde doen. Bijvoorbeeld als je alleen wilt centrifugeren kon je dat gewoon met de draaiknop kiezen en het toerental met een drukknop. Verder is het vreemd dat de deur van deze machine ineens andersom opengaat. Dit was voor mij minder handig, maar hij gaat ver genoeg open, dus je kunt er mee werken als hij tegen de muur staat met de rechter (aanzicht) zijde.
De zelfde wasbeurt duurt bij deze machine bijna een uur korter dan bij de vorige. Denk om aan de zuinigheids toewijzing te komen. Uiteindelijk goeie machine, maar ja...een wasmachine draait linksom...of rechtsom. Dat is voor élke wasmachine hetzelfde.

Lenie333 12-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Ik heb altijd al een grote trommel willen hebben. Nu heb ik hem en wat ik altijd al gedacht had is waar "mijn overhemden en T-shirts komen er kreukloos uit". De programma keuze is heel eenvoudig en snel te kiezen. Bovendien is deze machine een sieraad in mijn badkamer.
Met vriendelijke groet, Lenie Broekhof

George333 12-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Ik ben een man alleen en vind het heel prettig dat ik nu mijn was zo in de wasmachine kan doen en dat mijn overhemden er glad uitkomen, dus niet meer strijken. De was-mogelijkheden zijn meer dan voldoende en de bediening is uiterst eenvoudig. Bovendien is de machine een aanwinst qua vormgeving. Met vriendelijke groet, George de Haan

Marleen1967 09-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Wij hebben een groot gezin, dus een wasmachine waar 12kg was in kan is fantastisch. De was komt er schoon uit, maar iets meer gekreukt dan ik gewend was bij mijn vorige machine. Echter na even uitkloppen weer opgelost. Er zitten ontzettend veel verschillende programma's op, dus voor elke was een goede oplossing, en heel fijn dat er bijvoorbeeld ook een intensief 60 minuten programma op zit, zodat je als je bijvoorbeeld veel lakens en dekbedden weg moet wassen, je dat in no time hebt gedaan. De draaiknop en display zijn heel duidelijk en makkelijk te gebruiken. Temperatuur, centrifugeren, alles is heel makkelijk aan je wensen aan te passen. Wij zijn heel blij met deze machine.

Robbert France 07-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Deze machine ziet er fraai uit.
De bediening is erg eenvoudig.
Ook de vertraagde inschakeling is handig i.v.m. nachtstroom tarief.

bernard winsemius 07-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

mooie grote trommel en prima wasresultaat. Doorslag was de grote van de trommel. Vormgeving is prima met leuk design.

Remco Kooijmans 07-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Wasmachine is zeer stil en heeft uitgebreide programma's. Veel laadruimte en bovendien makkelijk te bedienen.

Marcelnl 06-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

De wasmachine maakt de was perfect schoon en is heel makkelijk in het gebruik. De laadruimte is groot en het aantal programma's ook. Ik ben tot de keuze gekomen vanwege de goede review door de consumentenbond. Ik had verwacht dat de wasmachine veel stiller zou zijn dan de vorige. Die was ook al stil. Ik hoop dat het energieverbruik een stuk lager zal zijn.

Marloes Kortenhorst 06-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Wij hebben een groot gezin en daarom wilde ik graag een wasmachine met een grote lading. Er kan ontzettend veel in de wasmachine. De eerste keren stopte ik hem tevol en toch kwam de was er superschoon uit. Veel mogelijkheden, fijn dat ze er zijn. Ik gebruik voornamelijk de mix en de korte was. Soms kunnen teveel mogelijkheden verwarrend zijn, maar het display wijst voorzich en is makkelijk af te lezen. Als de was is afgelopen klinkt er een muziekje en schakelt hij zichzelf uit. De vormgeving is mooi met die brede chrome rand, ik zou hem graag nog een keer uitgevoerd willen zien in helemaal chroom.

Remco Kooijmans 05-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

De wasmachine maakt de was perfect schoon en is heel makkelijk in het gebruik. De laadruimte is fantastisch en het aantal programma's ook.

Arwin71 03-03-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Vrijdag 21 februari overleed onze oude wasmachine. Paniek. Na twee goedkope wasmachines in 6 jaar met wastrommels van 6 KG en een blik op de spaarrekening waren de uitgangspunten snel duidelijk. We gaan een keer voor een goede wasmachine, max 1100 euro en een grote trommel van minimaal 8 KG. Zaterdag besteed aan het onderzoeken en vergelijken en al gauw was er een shortlist en viel de uiteindelijk keuze op een LG F1495BD. Online besteld en 28 februari operationeel en meteen vol aan de bak. De 12 KG trommel is niet normaal groot. In no time was de was van ander halve week weggewerkt en belangrijker nog, schoon, vele malen beter als onze oude wasmachine. Wat mij betreft een 10 voor wasresultaat. Mogelijkheden, je kan het zo gek niet bedenken, enige minpuntje wat mij betreft is dat niet bij alle programma's de belading gemeten wordt. Gebruiksgemak een 10, instructieboekje is duidelijk, bediening is intuitief, maw, was sorteren en gaan. Een man kan de was doen. Vormgeving: top, overzichtelijke bediening, grote opening. Duurzaamheid: dat is nog even wachten maar ik hoop over 10 nog gebruik te maken van deze machine, aan de garantie zal het niet liggen.

Al met al een supermachine

HRVDS 28-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Prachtig vorm gegeven wasmachine,het materiaalgebruik maakt een degelijke indruk. Doorslaggevend voor de aanschaf waren de wascapaciteit van 12kg (ons gezin bestaat uit zes personen) en de reviews op kieskeurig en -recent- het testresultaat van de Consumentenbond. De LG heeft erg veel wasprogramma's voor allerlei soorten textiel, die zich gemakkelijk laten instellen. Je kunt ook een favoriet-stand instellen, een soort voorkeuze/geheugenstand. Verder is het kinderslot een goede vondst. De machine nodigt immers, met z'n smartphone-achtig display, wel uit om door kinderhandjes 'verkend' te worden..

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, anders dan dat de machine een solide indruk maakt. Ik heb ook een bijpassende wasdroger gekocht, die moet nog geleverd worden.

Mijnhuisenik 28-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Super met 12 kg kan er echt alles in, nog nooit zo'n geluidsarme wasmachine gehad, voelt zeer degelijk aan, super mogelijkheden waaronder favoriet programma instellen. Leuke muziekje als die klaar is. Tot nu toe echt helemaal top. Eerst keer LG apparaten gekocht en nu al favoriet merk.

Maatje.nl 28-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Op zoek naar een wasmachine met grote inhoud en goede testresultaten zijn we bij deze LG F1495BD uitgekomen.
Na een aantal wassen zijn we erg tevreden, uitstekend wasresultaat en de machine is erg stil.
Een dekbed of slaapzak is geen probleem voor deze machine, een grote verbetering tov onze vorige wasmachine(AEG).
Ook nieuw voor ons is de uitgestelde start en resttijdsindicatie, erg handig.
Het LCD display is prima af te lezen en alles word er duidelijk op vermeld.

magdabranca 28-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Sinds 1 maand de lgF1491QD wasmachine in gebruik en tot nu toe wast hij bovenverwachting: 2 hele ernstig vieze tafellankens op 60 graden gewassen en beide keren helemaal helder schoon geworden, wat ik met mijn vorige wasmachine niet schoon kreeg.
Ook de sensor werkt perfect, vorige week heb ik de kleren van mijn dochter moeten wassen (zij is hovenier) en die waren echt heeeel smerig. Dus op 60 graden ingesteld en deze was heeft meer dan 2 uur geduurd. En ook deze kleding werd helemaal schoon.
En mijn normale 60 graden was duurde meestal zo'n anderhalf uur.
Tot nu toe vind ik deze wasmachine die ik met hulp van kieskeurig.nl heb gekocht helemaal GEWELDIG!
Ga zo door LG met het produceren van goede wasmachines!
Met vriendelijke groet, Magda Branca Delft

J. Tromp 25-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Een hele stille machine, erg gebruikersvriendelijk en ook nog eens mooi om te zien. Wasresultaat is prima. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, want ik heb de machine net een week.

O. Kasse 25-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Sinds kort deze LG in bezit nadat onze vorige LG na 13 jaar de geest gaf. Ik verwacht dat deze wasmachine de komende 13 jaar ook zonder problemen blijft draaien.
Met het meer geavanceerde vibratie dempingssysteem en de verstevigde constructie om max.12 kg wasgoed te kunnen wassen zal dit zeker wel moeten lukken...
Het geavanceerde dempingssysteem werkt in ieder geval prima. Ook tijden het centrifugeren voel je geen enkele vibratie. (Wanneer je de trommel vast pakt merk je dat deze stevig opgehangen is. Er zit nl. geen beweging in behalve links en rechtsom draaien. Probeer dat maar eens bij een willekeurig andere wasmachine!)
Een aantal verschillende programma's gedraaid en wasresultaat is prima. En ook goed droog op 1400 toeren. 's Avonds ophangen en volgende ochtend is het zeker droog. Bediening is weer even wennen, maar is zeer eenvoudig via mooi en duidelijk display.
Hoop hier nog vele jaren plezier van te hebben.

linsyb 25-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Deze lg aangeschaft omdat ik behoefte had aan een wasmachine met grote trommel, wat een verademing kan nu in 1 keer ruim 2 wassen doen.Machine heeft heel veel mogelijkheden voor verschillende programma's
weegt ook de hoeveelheid wasgoed die in de machine zit
en bepaalt dan de hoeveel tijd en water hij nodig heeft.
knop om je zelf uitgekozen favoriete programma in te programmeren zodat je maar 1 druk op de knop hoeft te geven. uitgestelde starttijd wat altijd makkelijk is.
En ik hoop de smartdiagnosis knop niet nodig te hebben, maar het lijkt me super handig. Kan nog niets zeggen over de duurzaamheid.maar de 10 jaar garantie op de direct drive trommel geeft genoeg vertrouwen.

trientsje1 24-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

goede stille wasmachine de vorige maakte een hoop kabaal maar deze is muisstil ik ben zeer tevreden over lg zijn product.

Barbie72 23-02-2014
Geschreven voor: LG F1495BD

Prima wasmachine, doet wat ik van een wasmachine verwacht. Grote trommel, maakt niet te veel geluid.
Maakt niet teveel herrie, kortom doet alles wat ik van een wasmachine verwacht.